webshop.zaizon.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles webshop.zaizon.dk indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget.Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivendes køb Zaizon Aps..

Erhvervsdrivende har 1 års reklamationsret fra den oprindelige fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke ny reklamationsperiode.

Følgende scenarie betyder, at ordren (uden undtagelse) bliver betragtet som et erhvervskøb:

•Angivelse af firmanavn eller CVR/SE/EAN-nummer ved ordreafgivelse på webshoppen ( du må dog gerne få leveret en pakke privat på dit arbejde - benyt da i stedet feltet med alternativ leveringsadresse på hjemmesiden til dette).

Der gøres opmærksom på at vin og delikatesser der er købt i webshoppen ikke kan byttes eller returneres.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

ZAIZON
Falkoner Alle 33
2000 Frederiksberg
Email: zaizon@zaizon.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og webshop.zaizon.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.